Wob-verzoek
In de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) is geregeld dat u een verzoek kunt doen om documenten openbaar te maken bij bestuursorganen, dus ook bij de gemeente Haarlem. Dit heet een Wob-verzoek. Veel gegevens zijn openbaar, maar niet alle documenten zijn openbaar gemaakt. De Wob of andere wetgeving bepaalt of bepaalde informatie geschikt is om openbaar te maken. Alle documenten die al openbaar zijn gemaakt, vallen niet onder de Wob en kunnen daarom niet met een Wob-verzoek worden opgevraagd. U kunt uw Wob-verzoek schriftelijk doen. De gemeente Haarlem neemt Wob-verzoeken per e-mail niet in behandeling.
Voorwaarden
Redenen om Wob-verzoek te weigeren
Wob-besluit binnen 4 weken
Wob-verzoek indienen
Wob-verzoeken in behandeling en afgehandeld
Links
-
Informatie ontheffing artikel 87 RVV
Status Wob - afgehandeld
maandag 26 oktober 2020 -
HVO-Querido aanvragen (incl. beschikkingen) en meldingen 2019 en 2020
Status Wob - afgehandeld
donderdag 11 juni 2020 -
Zuid Schalkwijkerweg tussen nr. 21 en nr. 23
Status Wob - afgehandeld
donderdag 10 september 2020 -
De strijd om Spaarndam Oost
Status Wob - ingekomen
maandag 12 november 2018 -
Toestemming kinderdagverblijf Paul Krugerstraat
Status Wob - ingekomen
donderdag 20 september 2018