Het voorkomen van overlast
Uw gasten mogen geen overlast veroorzaken voor omwonenden. Denk aan: geluidoverlast, overlast door drank- en drugsgebruik of rondslingerend afval. Als hoofdbewoner van de woning bent u verantwoordelijk voor het gedrag van uw gasten. Licht uw buren vooraf in over de verhuur en laat een telefoonnummer achter voor calamiteiten.
Heeft u overlast?
Heeft u als omwonende overlast van huurders waar particuliere vakantieverhuur plaatsvindt? Spreek de hoofdbewoner hierop aan. De hoofdbewoner is verantwoordelijk voor het gedrag van de huurders en moet een telefoonnummer bij u achterlaten voor calamiteiten.
Overlast melden
Leidt dit niet tot verbetering, of heeft u het vermoeden dat de woning in strijd met de regels voor toeristische vakantieverhuur wordt verhuurd? U kunt dan een (anonieme) melding doen bij de gemeente. U kunt uw contactgegevens bij de melding invullen als u terugkoppeling wilt over het resultaat van uw melding. U kunt ook kiezen voor een anonieme melding. Anonieme meldingen zijn vaak moeilijker te onderzoeken, omdat we u dan niet om eventueel aanvullende informatie kunnen vragen. Ook kunnen we u dan niet informeren over het resultaat van uw melding.
Melding doen