Objectinformatie gebouwen

Makelaars kunnen bij de gemeente online informatie over een pand of adres aanvragen. Er zijn twee soorten objectinformatie: algemene objectinformatie en objectinformatie bestemming. Algemene objectinformatie geeft informatie over de status van het pand en het bouwjaar, publiekrechtelijke beperkingen en panden die onder de Wet Voorkeursrecht Gemeenten vallen. Objectinformatie bestemming geeft informatie over de bestemming van een pand of adres.
Op de website Ruimtelijkeplannen.nl staan alle bestemmingsplannen gratis online. Hier kunt u ook de bestemming van een pand of adres vinden.

Ruimtelijkeplannen.nl

Objectinformatie aanvragen Geef aan of u algemene of bestemmingsinformatie wilt ontvangen

Publiekrechtelijke beperkingen en bouwdossiers

De publiekrechtelijke beperkingen van vóór 1 juli 2007 kunt u bij het Kadaster aanvragen.

Kadaster.nl

Bouwdossiers tot 2010 kunt u opvragen bij het Noord-Hollands Archief. Door het coronavirus kunnen bouwdossiers alleen worden opgevraagd via e-mail. Een bezoek aan het archief is niet meer mogelijk. U kunt een mail sturen naar: inlichtingen@noord-hollandsarchief.nl. Geef in uw mail aan om welk adres het gaat en waar u de tekeningen voor nodig heeft. De bestanden worden dan door het Noord-Hollands Archief digitaal verzonden via WeTransfer.

Meer informatie over het opvragen van dossiers staat op de website van het NHA.

Voor bouwdossiers vanaf 2010 kunt u terecht bij de gemeente. Door het coronavirus kunnen bouwdossiers bij de gemeente alleen worden opgevraagd via e-mail. Een bezoek aan de publiekshal is niet meer mogelijk. U kunt een mail sturen naar: bedrijven-omgeving@haarlem.nl. Geef in uw mail aan om welk adres het gaat en waar u de tekeningen voor nodig heeft.

Kosten

Voor het aanvragen van objectinformatie betaalt u € 24,60 per object en per soort informatie.

Handige link