Werken op afspraak bij de gemeente Haarlem vanaf 6 maart 2017

  • 1 februari 2017

Niet vanaf 1 februari, maar vanaf 6 maart gaat de gemeente Haarlem meer werken op afspraak.

Vanaf 6 maart werken onze balies in de publiekshal een groot deel van de dag enkel op afspraak. Dat geldt op werkdagen tussen 11.00 en 16.00 uur en op donderdag tussen 11.00 en 20.00 uur. Alleen tussen 9.00 en 11.00 uur kunt u dan nog zonder afspraak binnenlopen om een product aan te vragen bij de balies.

Geen wachtrij

Door een afspraak te maken weet u precies hoe laat u aan de beurt bent en hoeft u niet lang te wachten. Onze medewerkers weten hoeveel mensen er voor welke producten naar de hal komen. Hier kunnen we de bezetting op afstemmen. Werken op afspraak betekent geen wachtrijen meer in de hal.

Wist u trouwens dat u voor steeds meer producten helemaal niet meer naar de publiekshal hoeft te komen? Wilt u een verhuizing doorgeven, een parkeervergunning of een uittreksel aanvragen, ga dan naar www.haarlem.nl. Daar kunt u dit direct online regelen, gewoon vanuit huis op het moment dat het u uitkomt.

Uitzonderingen

Het werken op afspraak in de publiekshal geldt alleen voor producten waarvoor u een aanvraag bij de balies moet doen. Denk aan het aanvragen van een nieuw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart. Komt u uw reisdocument of rijbewijs ophalen? Dan hoeft u hiervoor geen afspraak te maken. Dat geldt ook voor het afhalen van een nee-nee-sticker of het afgeven van een formulier. 

Hoe maakt u een afspraak?

U kunt uw afspraak inplannen via onze website www.haarlem.nl. U gaat hiervoor naar de pagina over het product dat u wilt aanvragen, bijvoorbeeld een rijbewijs of paspoort. Hier kunt u de afspraak inplannen. Op de pagina staat bovendien alle informatie over de kosten van het product en wat u nodig heeft voor uw aanvraag. U kunt uw afspraak ook telefonisch maken via het telefoonnummer 14 023.