MijnHaarlem

MijnHaarlem is een persoonlijke digitale omgeving. U kunt inzien welke gegevens de gemeente van u heeft vastgelegd. U ziet ook welke meldingen en aanvragen u met DigiD bij de gemeente heeft gedaan. En of deze in behandeling zijn of al afgehandeld. Dit heet in MijnHaarlem de status. U geeft zelf aan of u bericht wilt ontvangen bij een status update van uw aanvraag of melding.

U kunt zich met DigiD aanmelden voor MijnHaarlem. Heeft u nog geen DigiD? Regel dit dan eerst.

Ga naar MijnHaarlem U heeft hiervoor uw DigiD inlogcode nodig

Producten en diensten in MijnHaarlem

Op dit moment zijn de volgende zaken zichtbaar in MijnHaarlem, als ze door u zijn aangevraagd:

  • Erkenning ongeboren of geboren kind
  • Geboorteaangifte
  • Geheimhouding persoonsgegevens
  • Melding Openbare Ruimte
  • Paspoort of identiteitskaart
  • Rijbewijs
  • Uittreksel persoonsgegevens
  • Verhuisaangifte
  • Wijziging naamgebruik

In MijnHaarlem is nog niet al uw informatie zichtbaar. MijnHaarlem wordt stap voor stap ontwikkeld. Er komen steeds meer producten en diensten bij. Op de inlogpagina vindt u een overzicht van informatie die al beschikbaar is.

Veelgestelde vragen

Ik kan  mijn e-mailadres niet wijzigen. Wat kan ik doen?

Geef het door via het contactformulier. Vermeld daarbij dat het over MijnHaarlem gaat.

Ik zie mijn melding niet in MijnHaarlem. Hoe kan dat?

U moet inloggen met DigiD om nieuwe meldingen te zien en om te kijken hoe het staat met uw aanvraag. Bij de melding openbare ruimte komt uw melding alleen terug in MijnHaarlem wanneer u de melding heeft gedaan met DigiD.

Ik krijg geen bericht over de afhandeling van mijn aanvraag. Hoe kan dat?

Wanneer u uw e-mailadres invoert in MijnHaarlem dan krijgt u bericht bij een status update van uw zaak. Zo houdt de gemeente u op de hoogte van de voortgang van uw aanvraag of melding.

Ik krijg een foutmelding. Wat kan ik doen?

Krijgt u een foutmelding? Waarschijnlijk kan MijnHaarlem uw informatie dan niet ophalen. Probeer het later nog eens.

Er is een storing. Wat kan ik doen?

Storingen kunt u melden via het contactformulier. Zet erbij dat het om MijnHaarlem gaat.

Zijn privacy en veiligheid goed geregeld bij MijnHaarlem?

MijnHaarlem voldoet aan alle eisen op het gebied van privacy en veiligheid en wordt hierop getoetst door een onafhankelijk onderzoek.

Kunnen anderen mijn gegevens ook inzien?

Via MijnHaarlem kunt u alleen uw eigen gegevens inzien. U logt in met het veilige DigiD. Anderen hebben op geen enkele manier toegang tot deze informatie.

Welke gegevens bewaart MijnHaarlem?

MijnHaarlem bewaart alleen gegevens die u zelf invoert zoals uw e-mailadres. Deze gegevens worden versleuteld opgeslagen.

Ik heb een vraag of wil een opmerking of suggestie doorgeven. Hoe doe ik dat?

De gemeente hoort graag wat u van MijnHaarlem vindt. Heeft u opmerkingen over MijnHaarlem of suggesties om MijnHaarlem te verbeteren? Geef ze in MijnHaarlem door via ‘Geef uw mening’. Deze rode knop zit rechts op elke pagina van MijnHaarlem.

Vragen kunt u doorgeven via het contactformulier. Vermeld daarbij dat het over MijnHaarlem gaat.

Is MijnHaarlem alleen voor Haarlemmers?

Nee, als u niet in Haarlem woont kunt u wel inloggen op MijnHaarlem, maar u ziet minder informatie.