Briefadres aanvragen

Heeft u tijdelijk geen vast woonadres? Dan bent u verplicht een briefadres aan te vragen. Het adres dat u opgeeft, moet bekend zijn in de Basisregistratie personen. U kunt niet worden ingeschreven op een postbusnummer of leeg adres. De hoofdbewoner van het adres moet schriftelijk toestemming geven en ervoor zorgen dat uw post u bereikt. U blijft zo bereikbaar voor officiĆ«le instanties. Om een paspoort, rijbewijs of uitkering aan te kunnen vragen, moet u ingeschreven staan. Een briefadres is tijdelijk. Na 6 maanden bekijkt de gemeente opnieuw of u nog in aanmerking komt voor een briefadres. U vraagt een briefadres persoonlijk aan in de publiekshal. Kunt u zelf niet voor een briefadres zorgen? U kunt dan terecht bij de Brede Centrale Toegang (BCT). Lees hierover meer onder het kopje 'BCT: hulp bij de aanvraag'.

Onder het kopje Meenemen naar de publiekshal vindt u het aanvraagformulier Briefadres. Vul dit in voordat u naar uw afspraak komt.

Afspraak maken

Voorwaarden

Onderzoek door gemeente

Meenemen naar de publiekshal

Geen briefadres bij verblijf buitenland

BCT: hulp bij de aanvraag